Felsefe Dedektifleri

28.01.2021 364

Kurumumuzda Düşünce Eğitimi Felsefe Mentörü Zeynep Doymuş ve proje öğrencileri tarafından "Felsefe Dedektifleri" isimli E-Twinning projesi uygulanmaktadır.

09-11-2020 

 

 

 

 

 

 

 

"Felsefe yapmak hakikate giden yolda düşünsel bir arayış içinde olmaktır.  Bu proje ile amacımız öğrencilerimizin yaşamları üzerinde düşünmeleri, verili olanla yetinmeyip arkasındaki gerçeklikleri araştırmaları, hakikate ulaşma çabasıyla bir nevi dedektiflik yapmalarını sağlamaktır.

Açık, kapsayıcı ve çoğulcu bir toplumda barış içerisinde yaşama arzusunun gerçekleşmesi, nitelikli düşünme ve yargıda bulunma becerisine sahip bireylerin varlığıyla mümkündür. Bu bireylerin yetiştirilmesi konusunda eğitime büyük rol düşmektedir. Projemizde kullanacağımız yöntem olan Çocuklar için Felsefe, felsefi soruşturma yapma etkinliğini eğitim alanına taşıyarak söz konusu becerilerin gelişimine katkı sağlamayı hedefleyen bir öğretim yöntemidir.

 

HEDEF: Felsefe dedektifleri projemizde "Felsefe Yapmak" hem amaç hem de araç olarak kullanılacaktır. Felsefe yapmak bir amaçtır. Çünkü, bazı bilişsel ve sosyal becerilerin (eleştirel, yaratıcı, işbirliğine dayalı, özen gösteren düşünme) kazanımını sağlar. Diğer yandan felsefe yapmak bir araçtır. Çünkü bazı felsefi soruları, kavramları ve tartışmaları daha iyi anlamamızı sağlayacaktır. Başka bir deyişle, birincil hedefimiz felsefe yapmayı öğretmek, ikincil hedefimiz felsefe yaparken kaçınılmaz olarak bahsi geçen felsefe içeriğini öğretmektir. 


            Projemiz öğrencilerde, toplumsal düzeyde var olan durumu fark etme, değerlendirme, şimdi ve geleceğe ilişkin sorunları, çözüm üretimlerini akılsal normlar çerçevesinde ifade edebilme, insan-dünya-bilgi çerçevesini derinlemesine bilmenin, sorgulamanın önemini kavrama, sorunlara, olgu ve olaylara çok yönlü olarak bakabilme yetisinin gerekliliğini anlama, insanlığı tümel olarak kavrayabilmenin yaşamsal düzlemde önemini fark ettirme hedeflerini taşımaktadır.

BEKLENEN SONUÇLAR: Projemizin sonunda öğrencilerimizin Felsefe ve kavramları hakkında sorgulama becerilerini (eleştirel düşünme, akıl yürütme, kavram oluşturma, bağıntı kurma, varsayımsal düşünme, soyutlama... gibi) ve farkındalıklarını arttırmayı amaçlıyoruz.

                        Kendi görüşlerini ifade etme cesaretini gösterebilen ve onlara karşı fikirler söylenmesini kişiselleştirmemeyi öğrenen öğrencilerimizinözgüven ve özsaygılarının,duygusal zekalarının,
bilişsel esnekliklerinin gelişeceğini ön görüyoruz.Çünkü tüm bu kazanımlar demokratik vatandaşlık becerilerinin ve değerlerinin gelişmesi açısından da önem taşımaktadır."